Reklamační řád
společnosti S.V.I.S. Trade a.s., IČ: 64611507, sídlem ul. 4. května 2154, 755 01 Vsetín
(dále jen „prodávající“)
Kontaktní údaje: 4. května 2154, 
Vsetín, PSČ 755 01
Email obchod1@svistrade.cz , 
obchod3@svistrade.cz
Tel: +420 571 438 244
Tento reklamační řád 
upravuje v souladu s obecně závaznou platnou právní úpravou a všeobecnými 
obchodními podmínkami prodávajícího pro spotřebitele rozsah, podmínky a způsob 
uplatnění odpovědnosti za vady výrobků při prodeji zboží v obchodě, a to včetně 
údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav. Tento 
reklamační řád tvoří přílohu všeobecných obchodních podmínek prodávajícího pro 
spotřebitele a použije se pouze ve spojení s těmito spotřebitelskými všeobecnými 
obchodními podmínkami a pouze na smluvní vztahy jimi upravenými.
I. 
Úvodní ustanovení
  -   Prodávající odevzdá 
kupujícímu předmět koupě (dále též jen „zboží“) v ujednaném množství, jakosti a 
provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a 
provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel 
obvyklý.
  -   Kupující zboží podle možnosti 
prohlédne co nejdříve po převzetí (při samoobslužném prodeji po zaplacení kupní 
ceny) a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství.
II. Odpovědnost 
prodávajícího
  -   Prodávající odpovídá 
kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá 
kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží 
převzal:
  -   má zboží vlastnosti, které si 
strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo 
výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na 
základě reklamy jimi prováděné,
  -   se zboží 
hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží 
tohoto druhu obvykle používá,
  -   zboží 
odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost 
nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo 
předlohy,
  -   je zboží v odpovídajícím 
množství, míře nebo hmotnosti a
  -   zboží 
vyhovuje požadavkům právních 
předpisů.
  -   Projeví-li se vada v průběhu 
šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při 
převzetí.
III. Práva z vadného 
plnění
  -   Kupující je oprávněn uplatnit právo 
z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od 
převzetí zboží. (Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému 
ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po 
kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost – viz čl. IV. 
níže)
  -   Ustanovení předchozího odstavce se 
nepoužije:
  -   u zboží prodávaného za 
nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena 
ujednána,
  -   na opotřebení zboží způsobené 
jeho obvyklým užíváním,
  -   u použitého zboží 
na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při 
převzetí kupujícím, nebo
  -   vyplývá-li to z 
povahy věci (zboží).
  -   Požádá-li o to 
kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou 
dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti 
z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného 
plnění výrobce. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, 
popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. Nebrání-li tomu 
povaha zboží, lze takové potvrzení nahradit dokladem o zakoupení zboží 
obsahujícím uvedené údaje.
  -   Nemá-li zboží 
vlastnosti stanovené v čl. II.1, může kupující požadovat i dodání nového zboží 
bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada 
týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li 
to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady 
neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující 
právo na bezplatné odstranění vady.
  -   Právo 
na dodání nového zboží nebo výměnu součásti má kupující i v případě 
odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po 
opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od 
smlouvy odstoupit.
  -   Neodstoupí-li kupující 
od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu 
jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má 
právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží 
bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že 
prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy 
spotřebiteli působilo značné obtíže.
  -   Právo 
z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, 
že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám 
způsobil.
  -   Má-li zboží vadu, z níž je 
prodávající zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží 
použité, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou 
slevu.
IV. Záruka za jakost
  -   Zárukou 
za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k 
použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i 
uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu nebo v reklamě. 
Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást 
zboží.
  -   Určují-li smlouva a prohlášení o 
záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však strany 
jinou záruční dobu, než jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má 
přednost ujednání stran.
  -   Záruční doba běží 
od odevzdání zboží kupujícímu.
  -   Kupující 
nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na zboží na 
kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající. 
V. 
Uplatnění práv
  -   Práva z vady i práva ze 
záruky za jakost (dále též jen reklamace) se uplatňují u prodávajícího, u 
kterého bylo zboží koupeno. 
  -   Prodávající 
je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace 
možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, 
případně i v sídle nebo místě podnikání. V provozovně musí být po celou provozní 
dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace. 
  -   Prodávající je povinen kupujícímu vydat 
písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a 
jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a 
způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího 
trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. 
  -   Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, 
ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba 
přiměřená podle druhu zboží či služby potřebná k odbornému posouzení vady. 
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, 
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s 
kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
VI. Působnost reklamačního 
řádu
  -   V případech, kdy prodávající prodává 
zboží osobě, která je podnikatelem a při uzavření kupní smlouvy je z okolností 
zřejmé, že se koupě týká také podnikatelské činnosti takové osoby (podnikatele), 
se namísto ustanovení toho reklamačního řádu uplatní příslušná právní úprava, 
tento reklamační řád se tedy na takové případy nevztahuje.
VII. 
Závěrečná ustanovení
  -   Dojde-li ke změně 
právních předpisů, ze kterých tento reklamační řád vychází tak, že jeho 
ustanovení se dostanou do rozporu s platným a účinným právním předpisem, má před 
zněním reklamačního řádu bez dalšího přednost takový právní 
předpis.
  -   V případě, že tento reklamační 
řád bude v rozporu se všeobecnými obchodními podmínkami prodávajícího pro 
spotřebitele, použije se přednostně ta úprava, která je v souladu s aktuálně 
platnou právní úpravou, jsou-li všechny ustanovení v souladu, pak se přednostně 
použijí úprava uvedená v příslušných všeobecných obchodních 
podmínkách.